Procedura operațională privind repartizarea copiilor pe locurile disponibile, în a doua etapă de înscriere în Clasa Pregătitoare , an școlar 2016-2017
Cerere TIP pentru înscrierea în Clasa Pregătitoare – an școlar 2016-2017
Lista copiilor admiși în Etapa I de înscrieri pentru anul școlar 2016-2017 în clasa pregătitoare – Click aici
Raport cu locurile rămase libere după prima etapa de înscrieri în clasa pregătitoare – Click aici
In data de 24.02.2016, intre orele 9.°°-20.°° in cadrul
Școlii Gimnaziale Nr. 6 se desfasoara activitatea
„Ziua porților deschise”
In aceasta zi, părinții, copiii și alte persoane interesate pot vizita spațiile dedicate activităților clasei pregătitoare și pot purta discuții cu personalul unității noastre de învățământ implicat în această activitate.
Pentru a facilita comunicarea dintre părinți și personalul didactic și informarea familiilor privind oferta educațională, la această activitate participa directorul unității de învățământ, cadrul didactic care preda la clasa pregătitoare, reprezentanți ai părinților elevilor care frecventează clasa pregătitoare în anul școlar 2015 – 2016, precum și alte persoane desemnate de conducerea unității noastre de învățământ.
Cadrele didactice ce vor prelua Clasa Pregătitoare în anul școlar 2016-2017 – Click aici
Circumscripția școlară a Școlii Gimnaziale Nr.6 – Click aici
Criteriile specifice de înscriere – Click aici
NUMAR CLASE PREGATITOARE AN SCOLAR 2016-2017 – 2 clase
NUMAR LOCURI CLASA PREGATIOARE AN SCOLAR 2016-2017 – 50 locuri
NUMAR LOCURI DISPONIBILE CLASA I AN SCOLAR 2016-2017 – 0 locuri
In data de 19.02.2016 în Monitorul Oficial a fost publicat ordinul privind aprobarea Calendarului si Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2016-2017 – puteti vedea întregul extras AICI.
- ORDIN privind aprobarea Calendarului si a Metodologiei de inscriere a copiilor in invatamantul primar pentru anul scolar 2016-2017. Click aici
- Metodologia privind inscrierea in invatamantul primar pentru anul scolar 2016-2017. Click aici
- Calendarul inscrierii in invatamantul primar pentru anul scolar 2016-2017. Click aici
*Informațiile sunt în curs de actualizare.
Sala în care cei mici îsi desfășoară activitatea este adaptată vârstei copiilor, în așa fel încât să permita învațarea prin joc și pregătirea pentru clasa I, utilizând resurse de învațare adecvate, care țin seama de interesele copiilor. În acest cadru ei își vor dezvolta capacitatea de a comunica, vor învața să observe mediul înconjurător și să interacționeze cu ceilalți copii si cu adulți prin jocuri didactice, activități în echipă, activități de descoperire prin desen, experimente sau muzică. Ei vor fi îndrumați de un cadru didactic specializat, învățatoare cu experiența, care a participat la cursuri de formare profesională specifice clasei pregătitoare. Materialele didactice pentru clasa pregătitoare sunt atent selectate de psihopedagogi, după cerințele curriculei europene, pe baza principiului de învațare activă, prin joc, pentru o dezvoltare armonioasă a copiilor care învața jucându-se.
Timpul destinat activității de învățare propriu-zise este de 30-35 de minute, celelalte 10-15 minute fiind alocate unor jocuri de relaxare, de mișcare sau distractive. Există ore alocate studierii limbii engleze, cu un cadru didactic specializat, activitate realizată ca și celelalte, prin jocuri didactice antrenante și atractive, prin mijloace didactice moderne.
Pachetul curricular aferent clasei pregătitoare conține programele școlare aprobate de Ministerul Educației pentru următoarele discipline:
Comunicare în limba română
Competențe generale:
Receptarea de mesaje orale în contexte de comunicare variate
Exprimarea de mesaje orale simple în diverse situații de comunicare
Receptarea unei varietati de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute
Redactarea de mesaje simple, în diverse situații de comunicare
Educație pentru societate
Competențe generale:
Aplicarea unor norme elementare de conduita în viața cotidiană, manifestarea unor deprinderi de comportament moral civic în contexte de viața din mediul cunoscut, cooperarea cu ceilalți pentru rezolvarea unor sarcini simple de lucru, manifestând disponibilitate.
Religie
Competențe generale:
Aplicarea unor norme de comportament specific moralei religioase, în contexte de viață uzuale
Colaborarea cu copiii și cu adulții din mediul familiar, în acord cu valorile religioase
Explorarea activă a unor elemente din viața de zi cu zi, din perspectiva propriei credințe
Matematica si explorarea mediului
Competențe generale:
Recunoașterea și utilizarea numerelor în calcule elementare
Localizarea si relaționarea elementelor geometrice
Manifestarea curiozității pentru fenomene/ relații/ regularitați din mediul apropiat
Generarea unor explicații prin folosirea unor elemente de logică
Organizarea datelor în scopul rezolvării de probleme
Compararea unor mărimi din mediul apropiat prin intermediul unor măsuri ale lor
Muzică și miscare
Competențe generale:
Receptarea repertoriului de cântece pentru copii și a unor elemente de limbaj muzical
Redarea repertoriului de cântece pentru copii, cu mijloacele interpretative specifice lor
Exprimarea liberă în contactul cu muzica, apelând la propriile abilitați creative
Tehnologii de Informare si Comunicare
Competențe generale:
Utilizarea funcțiilor de baza ale unui computer sau a altor dispozitive digitale, în
contexte specifice de învatare
Operarea simplă cu procedee și instrumente de explorare și de creare a unor
conținuturi informaționale digitale în format vizual sau/si audio
Manifestarea unei atitudini critice cu privire la impactul tehnologiilor de informare și
comunicare asupra vieții cotidiene, a învățarii și a relațiilor cu ceilalți
Educație fizică și sport
Competențe generale:
Valorificarea achizițiilor psiho-motrice în menținerea sănătații și a dezvoltării fizice armonioase
Exersarea deprinderilor și a calităților motrice în functie de capacitatea psiho-motrica individuală
Participarea la jocurile și activitățile motrice organizate sau spontane
Consiliere și orientare
Competențe generale:
Manifestarea interesului pentru autocunoaștere și a atitudinii pozitive fața de sine si fața de ceilalți
Aplicarea abilităților de interacțiune pozitivă cu copii și adulți cunoscuți, exprimarea adecvată a emoțiilor
Aplicarea abilităților de menținere a stării de bine și a unui stil de viată sănătos
Aplicarea abilităților și atitudinilor de învatare specifice școlarului mic
Identificarea intereselor personale și a informațiilor de bază despre muncă si meserii, ca parte a mecanismelor de cunoaștere si întelegere a lumii reale
Arte vizuale și lucru manual
Competențe generale:
Explorarea de mesaje artistice exprimate în limbaj vizual, într-o diversitate de contexte familiare
Realizarea de creatii functionale si/sau estetice folosind materiale si tehnici elementare diverse